Bröstcancer

 

såhär skriver: http://www.bymargaretenudel.se/ om skyddsängeln:

Den underbara regnbågsfärgade skyddsängeln är en unikt och symbolfyllt halsband som du kan känna dig vacker och speciell i. Ängeln mäter cirka 4 x 3,5 cm och kedjan som ingår mäter cirka 70 cm, mockakedjan mäter ca 45 cm.  Din ängel ligger därför nära hjärtat, precis där den ska vara. Varje regnbågsfärgad ängel ger 15 kr till RFSL Ungdoms verksamhet. Skyddsängeln är producerad i en zinklegering överdragen med silver- eller guldplätering. Nickel- och blysäker.

Genom att köpa denna skyddsängel bidrar du till RFSL Ungdoms vision om en värld fylld av kärlek och respekt där alla hbtq-ungdomar lever, är och uttrycker sig som de själva vill. Tack.

Jag tycker att bröstcancer, prostatacancer och pride är något som borde visas ännu mer än vad det gör just nu. Ämnet är ganska viktigt för mig då både min farmor och gammelmormor har haft bröstcancer och morfars syster har också haft bröstcancer. Jag brukar be Adam att klämma på mina bröst för att han också ska kunna känna om det är några förändringar i brösten, jag är ju som sagt lite utav en hypokondriker och kan tycka att allt är fel på mig och tycka att en liten broskklump kan kännas som en cancerknöl. Jag tycker att det borde vara regelbundna undersökningar för oss som är under 40 också. Skulle kunna vara ett bra sätt för oss omkring att kunna motverka bildningar utav cancer också. Ämnet cancer är ju jäkligt tungt i sig och jag tycker att det är tungt eftersom dom i närheten har haft det. Farmor berättade om sin cancer och hur hon hade tagit bort lymfkörtlar och så, hon mår bra nu tack och lov men det var ett tungt kapitel i vårat liv. Jag avundas inte alla som går igenom varken cancer-behandlingar eller nära och kära som behöver gå igenom deras näras behandlingar. Jag vet ju hur tungt det varit. Jag sörjer för dom som förlorat sina nära och kära. Jag gläds dock åt att utvecklingen går framåt och att dom kommer med nya mediciner och sätt på sjukhusen.

FUCK CANCER! 

Inlägget är ett sponsrat inlägg men det är ju ändå något som står mig nära. 


Kommentarer:

1 Ulrica:

Ett viktigt ämne att visa mer om!! Bra att du skriver om detta.

Kram

Kommentera här: