Lite shopping och lite update om livet




Jag ber om ursäkt för att jag inte bloggat på ett tag... 
Som sagt. Jag ber om ursäkt. Jag har haft lite fullt upp privat och på jobbet. Tankarna flyger hejvilt här hemma. Jag kom in på komvux distansutbildning. Jag pluggar nu engelska B och privatjuridik. Engelskan pluggar jag pga att jag var rätt skoltrött i slutet av gymnasiet och det var det enda ämne jag faktiskt fick IG i :( juridiken pluggar jag mest för skojs skull. Såg att i kursen så har vi tenta på hur man köper hus och tar lön osv och det är egentligen ett perfekt kapitel för mig och Adam som funderar på just att bygga/köpa hus. 

Bilden på mig och Adam är från i fredags. Bilden är tagen av hus30.se (aka min mamma). Vi var på pinchos, som är en restaurang i Enköping, hela familjen och Adam. Jag och Adam hade väldigt låga förväntningar utav pinchos då vi bara hört massa dåligt om dom, men jisses vad vi blev förvånade!!! Supergod mat, trevlig personal och drinkarna ska vi inte ens prata om *MUMS*. Kan verkligen rekommendera passionsmojiton och den med jordubb. Så jävla goda 😋 konceptet är ganska simpelt, man laddar ner deras app och beställer via den och sen går man och hämtar sina beställningar själva. Det är lite tapas-stuk då maträtterna är små och man äter flera stycken. Jag och Adam tog 2 sorter var och delade med varandra. Jag tog stekta räkor och ngn skavtacos-liknande, Adam tog kycklingspett och fish'n'ships. Allt var gott förutom räkorna som vi tyckte va sådär... Dom va tvungna att schasa bort oss ifrån bordet, vi hade nog lätt kunnat suttit bra länge till och ändå satt vi från typ 17.20 till 21.00 :) 

Jag fyllde år förra söndagen och fick då en "kupong" ifrån Nelly och hade lite sparat där sedan tidigare så beställde hem lite nya kläder. Klänningen som ni ser med fjärilarna ska bli spännande och prova om den är lika fin på som den är av. Jag har så himla mycket kläder hemma, det tråkiga är dock att dom inte längre passar mig.. Dels viktmässigt då jag haft en tuff period privat så har tröstätit en del, men sen även åldersmässigt och lite att det inte är så kvinnligt. Jag vill att Adam ska tycka att jag är fin i mina kläder och jag vet att han vill att jag ska vara lite mera kvinnlig med kjolar och klänningar så, jag har alltid haft en tendens att köpa stora stickade tröjor och jeans, men nu vill jag också känna mig mera kvinnlig... så det kommer bli en STORRENSNING i min garderob framöver. Jag har lite inspo utav Zooey Deschanel i serien New girl :) väldigt flickigt och färglatt :) 

Nej nu ska jag ta och lägga mig bredvid Adam som sussar sött. Måste upp hyfsat tidigt och åka till komvux för att få min kursplan och sen ett lösenord, sen måste jag till gestbloms för jag har kommit på att jag har fel bok i juridiken 😔

Godnatt sovgott 
Pusspåer 💋

Kommentera här: